Kierownik ds. mediów społecznościowych
Jest to osoba odpowiedzialna za stworzenie planu marketingu cyfrowego dla marki lub produktu, w tym celu trzeba jasno określić cele firmy i dokonać analizy konkurencji. Jedną z jego funkcji jest stałe przeprowadzanie dogłębnej analizy wyników, aby w razie potrzeby móc zmienić plan marketingowy. Inną jego misją jest radzenie sobie z kryzysami reputacji online poprzez tworzenie strategii w tym zakresie.
Projektant stron internetowych
Jest to profesjonalista, który projektuje, tworzy i utrzymuje stronę internetową i/lub blog marki lub produktu.
Jego wiedza musi wykraczać poza kreatywność i estetykę, tak aby stworzona strona była łatwa w interakcji i nawigacji. Oznacza to, że musi posiadać odpowiednią wiedzę techniczną do prawidłowego funkcjonowania strony oraz kreatywność, aby strona była atrakcyjna bez nadmiaru treści. Ten fachowiec jest niezbędny dla dobrej strategii marketingowej.
Grafik
Ten profesjonalista zajmuje się tworzeniem obrazów, infografik, gifów i filmów do dystrybucji za pośrednictwem internetu i sieci społecznościowych. Oprócz bycia kreatywnym profesjonalistą, osoba ta musi posiadać wiedzę z zakresu projektowania graficznego, fotografii, nagrywania, zarówno obrazu jak i dźwięku, edycji i tworzenia efektów specjalnych.
Producent treści
Jest to osoba odpowiedzialna za produkcję tekstów i komunikatów, które marka dostarcza na swoim blogu i w sieciach społecznościowych.
W content marketingu, silnym trendzie w marketingu cyfrowym, kluczowe dla firmy jest stworzenie więzi ze swoimi konsumentami. Mając na uwadze ten cel, ten profesjonalista tworzy wartościowe treści, które dystrybuuje w swoich kanałach, biorąc pod uwagę potrzeby buyer persona i wykorzystując w praktyce wiedzę z zakresu SEO.
W artykule stworzonym w topmarketing.pl dowiesz się o niezbędnym wyksztalceniu do pracy w marketingu internetowym.
Konsultant SEO
SEO to optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych. Konsultant SEO jest odpowiedzialny za to, aby strona internetowa klienta pojawiała się organicznie na pierwszych miejscach w wyszukiwarkach, zwłaszcza w Google, a tym samym uzyskiwała większy ruch na stronie. Do jego funkcji należy badanie słów kluczowych, kontrolowanie struktury i treści strony, sprawdzanie linków wychodzących strony, zdobywanie linków przychodzących oraz robienie analiz i monitorowanie strony.
Ekspert SEM
SEM to marketing w wyszukiwarkach. Ekspert SEM jest odpowiedzialny za zarządzanie kampaniami marketingowymi w wyszukiwarkach za pomocą płatnych reklam, w zasadzie w większości w Google AdWords.
Za pośrednictwem Google AdWords można tworzyć różne rodzaje reklam. Z tego powodu ekspert SEM jest odpowiedzialny za stworzenie strategii zgodnie z celami, aby wybrać najlepszy sposób na linki sponsorowane, odpowiednio je segmentować i stale sprawdzać wyniki.